wtorek, 19 marca 2019

Chciałabym to, chciałabym tamto....

Tak bardzo często czegoś chcemy, tak bardzo często czegoś oczekujemy, tak często cierpimy ,z powodu , że czegoś nie dostaliśmy, że czegoś Ktoś nam nie daje, wpadamy w czeluście żali,  pretensji, jakże często się pieklimy
A ja dziś rzucam pytanie:- Co ja mogę ofiarować drugiej Osobie??? 
Co mogę dać z siebie??
Czy mam coś do zaoferowania???
Jak dawno temu zrobiłam coś dla męża?? Przyjaciółki?? Koleżanki??? Jak dawno temu im coś zaoferowałam??
Gdy utkniesz w żalu do Kogoś bo czegoś Ci nie dał lub Ci daje za mało, zapytaj siebie a ja??
 A ja co mu ostatnio dałam?? Co zrobiłam dla niego dla niej??

Chciałabym aby to mi dał , chciałbym aby to i tamto .....i żale, żale i oczekiwanie a ja ?? 
A ja??? Co daję tej drugiej Osobie do której mam te żale????


I nie chodzi tylko o męża czy żonę ale w ogóle o drugiego człowieka
Jeśli przypadkiem stwierdzisz, że Ty to właściwie to co masz dać? Nic nie umiesz nic nie potrafisz..to Ci wtedy powiem 
PODARUJ DRUGIEJ OSOBIE WTEDY SWÓJ CZAS  I PRZEZ TEN CZAS BĄDŹ DLA NIEJ!!!
Ale to tylko jeden przykład




Co mogę zaoferować drugiej Osobie???

Daj z siebie choćby mały okruszek a wtedy zwróci Ci to świat:):):):)

Daj Komuś uśmiech, daj Komuś serce, daj Komuś czas na rozmowę, daj Komuś kwiatek, daj Komuś pracę, daj Komuś chęć pomocy, daj Komuś wysłuchanie , daj Komuś wspólne spacerowanie, daj |Komuś podpowiedź w trudnej sytuacji, daj wsparcie, daj otuchę, daj zabawę wspólną , daj wyjazd razem, daj propozycję ciekawą, daj książkę, zrób zakupy, zagadaj sąsiadkę, daj jej swe zainteresowanie, daj chwilę tylko dla niej, podaruj rzeczy już Ci niepotrzebne a jeszcze dobre, daj pocieszenie , daj wyjście na basen:), wspólne oglądanie filmu i potem go komentowanie, daj cegłę na budowę, daj ....
No własnie można tu wymieniać bardzo dużo z tego co możemy dać...światu....ale dziś szczególnie zastanów się nad tym Co daję ten najbliższej Osobie, tej do której mam najwięcej pretensji , że On, Ona mi czegoś nie daje:):):
Powtórzę więc to co na początku postu:

Co mogę dać z siebie??
Czy mam coś do zaoferowania???
Jak dawno temu zrobiłam coś dla męża?? Przyjaciółki?? Koleżanki??? Jak dawno temu im coś zaoferowałam??
Gdy utkniesz w żalu do Kogoś bo czegoś Ci nie dał lub Ci daje za mało, zapytaj siebie a ja??
 A ja co mu ostatnio dałam?? Co zrobiłam dla niego dla niej??
Chciałabym aby to mi dał , chciałbym aby to i tamto .....i żale,żale i oczekiwanie a ja ?? 
A ja co daję tej drugiej Osobie do której mam te żale????












a ja Wam dziś daję moje podziękowanie za to,że jesteście:):) 
Za Wasze wpisy, za Wasze zaglądanie, za czytanie, za obecność za Wasze u mnie bywanie:):):Za czas , który dla mnie poświęcacie, za podziękowania, za rady, za wszystkie komentarze:):):
Dziękuję za to co mi dajecie:):):):


43 komentarze:

  1. Dzieląc się sobą z innymi bardzo wiele zyskujemy, satysfakcję, radość, przyjaciół....czegóż chcieć więcej? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda..wiele zyskujemy:):):)
      Dobra na wiosenne dni:):)

      Usuń
  2. Nigdy niczego nie oczekuję, już dawno się tego nauczyłam. I to jest prawidłowe nastawienie. :)
    A dawać innym z siebie jak najwięcej, bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świadczy o Twej dojrzałości...Pięknej wiosny życzę:):)

      Usuń
  3. Dawanie podobnie jak branie jest wielką sztuką, której uczymy się całe życie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, ciągle się uczymy i ciągle....
      Kolorowych dni:):)

      Usuń
  4. Ostatnio czyli od dwóch lat daję, daję i daję, więcej niż od początku wieku. Czas, uwagę, życzliwość, cierpliwość ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno obdarowani są i zadowoleni:): Niech Ci wiosna Krysiu da dużo ciepła:):)

      Usuń
  5. Im jestem starsza, wolę dawać, niż brać, a czas i uwaga są chyba najcenniejsze:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwaga i czas , masz rację , to cenne ...
      Dużo uwagi od innych Ci życzę:):

      Usuń
  6. Dużo większa przyjemność jest z dawania, niż z brania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj z branie tez jest miłym doznaniem:):)
      Uśmiechu jak najwięcej ....

      Usuń
  7. Jeśli dostanie czegoś jest dla mnie ważne - mówię to.
    Jeśli ktoś bezustannie ignoruje moje potrzeby - znika z mojego życia.
    Natomiast dając upewniam się, że osoba tego potrzebuje i że w ogóle mojego daru pragnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak..w pełni się z tym zgadzam
      Wiosennych pełnych dobra dnia...

      Usuń
  8. Mądry i potrzebny tekst, taki do głębokiego przemyślenia i do dania potem komuś czegoś z siebie.Bo dawanie jest radością. Bo dzielenie się jest sensem wszystkiego.
    Dziękuję za to co dajesz i pozdrawiam Cię ciepło!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Olu za słowa, dziękuję za dziękowanie i dziękuję, za Twa blogową obecność w mym życiu:):)
      Ciepło wiosenne niech Cię otuli:):)

      Usuń
  9. Cieszę się, że jesteś i za to Ci dziękuję:-)

    Myślę, że...nie możemy oczekiwać od innych więcej niż sami możemy im dać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorzej jak nie zauważamy potrzeb innych..ale to nie my:):)??? Aby nasze potrzeby były zawsze dostrzegane życzę nam:):):

      Usuń
  10. Piękny tekst. Dawać coś komuś,nawet zwykły uśmiech jest czymś wspaniałym.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Dziękuję . Niech kwiecień , co już tak blisko , przyniesie dużo radości:):)

      Usuń
  12. Podpisuję się pod Twoimi słowami oraz komentarzami.
    Daję siebie przede wszystkim bliskim w wielu odcieniach tego pojęcia..
    Tobie posyłam uśmiech i dobrą energię. Wszystkiego dobrego Kochana Pat.
    Piękna wiosenna strona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. |Ciepłe kwietniowe pozdrowienia i buziaki ślę:)

      Usuń
  13. Bardzo ciekawy post. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja ostatnio dostałam nauczkę w kwestii dawania. Zostałam poproszona o publiczne wystąpienie i opowiedzenie swojej historii, ale nie bardzo miałam do tego energię. I wtedy usłyszałam bardzo motywujące słowa. Przyjedź, wystąp i podaruj mi minutę swojego życia. Podarowałam i okazało się, że to było bardzo wazne i dla mnie i dla słuchaczy. I teraz za każdym razem w momencie wątpliwości, przypominam sobie, że człowiek żyje również dla innych i czasami nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jak swoją osobą może pomóc i to w bardzo zaskakujący sposób :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super..podarować Komuś minutę swego życia..pięknie!!!
      To prawda często nie zdajemy sobie sprawy, że nasza Osoba, nasze słowo, mogą pomóc innej Osobie a i nam przy okazji...

      Usuń
  15. Witaj wiosennie
    Zawsze warto dawać coś drugiej osobie. Czasem wystarczy uśmiech, dobre słowo...
    Pozdrawiam słonecznie żółtym kolorem forsycji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziś od rana dzielę się z Tobą moją wiośnianą radością i jak zawsze przesyłam dobre słowo

      Usuń
    2. Żółć wiosenna rozlała nam się pięknie ..kto nie kocha wiosny?? Chyba nie ma takiego..łapię Twoje dobre słowo i trzymam..albo nie..podzielę się nim dalej:):)

      Usuń
  16. ..jak zawsze, wspaniały post, który skłania do przemyśleń..

    - cudownie, że jesteś, dziękuję Ci za to.. cieszę się ogromnie z tego, że mogę TU bywać i czytać Twoje niezwykłe notki :)
    ..odkąd siegam pamięcią, nigdy niczego nie oczekiwałam od nikogo, więc (chyba dobrze?)
    nie mogę mieć pretensji ani żalu o nic :)
    ..'od zawsze' staram się, bez wzgledu na wszytko, być pogodna, pomagać innym i dawać z siebie wszystko (pomimo tego,że ludzie bywają różni i potrafią zawieźć)..
    ..dość często bywa tak, iż mogę dać tylko uśmiech albo dobre słowo..

    - pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj często jest tak ,że tak dla nas w tym momencie by się wydawało, tylko , uśmiech , potrafi poprawić humor drugiej Osobie...
      Dziękuję za dobre słowo...cieszy mą duszę:):):
      Ciepełko wysyłam ..niech się rozsyła dalej:):)
      Sciskam

      Usuń
  17. Swój czas to chyba najlepsze, co możemy dać drugiej osobie :) Bardzo ciekawy wpis.

    OdpowiedzUsuń
  18. To prawda. Czas to jest najlepszy podarunek dla bliskich osób.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, za każdy komentarz, który cieszy. Dziękuję,że spędziłeś tę chwilę ze mną...Dobrego dnia życzę:) Łap każda jego chwilę:)